Retur og bytte

 

I NETTBUTIKK: Private kunder har ifølge norsk lov to ukers angrefrist fra varene er mottatt . Kjøpesum tilbakebetales når varen mottas ubrukt og skadefri. Returporto betales av kunde. Kunden må ta kontakt med oss skriftlig før varene sendes i retur. Varer som blir returnert uten returbekreftelse fra oss tas ikke imot. Returer sendt til oss som Brevpost må ha avsendersadresse på emballasje. 

NB: Å unnlate å hente pakken er ikke det samme som å benytte seg av angreretten.  Dersom du ikke henter pakken og ellers forholder deg passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur-retur og et gebyr pålydende kr 350,- for behandling av saken.

VED HENTING AV NETTORDRE I BUTIKK: 14 dagers angrefrist begynner å løpe fra den dagen e-posten om at ordren er "Klar for henting" er sendt ut. Hvis ikke en slik e-post har kommet i løpet av 2-3 virkedager, sjekk spam/søppelmappe. Vi har ikke ansvar for tilfeller hvor kunden ikke har fått hentemeldingen fordi den har havnet i spam-mappe. Du kan også alltid sjekke statusen på din bestilling ved å logge deg inn på nettsiden og gå til "Min konto" --> "Mine bestillinger" eller kontakte oss.



I FYSISK BUTIKK:  Varer kjøpt i butikk kan byttes innen 14 dager fra kjøpsdato ved fremvisning av kvittering. Varen må være i samme stand som da den ble kjøpt. I butikk kan du bytte mot annen vare eller få en tilgodelapp til senere bruk. Tilgodelappen du får i butikken er tidsubegrenset.

PERSONALISERTE VARER
Angrerettloven gjelder ikke personaliserte varer med eget navn, alder, tekst, osv. Disse kan sådeles dessverre ikke returneres eller byttes.